Prognani oligarh #VladimirGusinsky i njegov 'posebni' dogovor # Kremlja

| Rujna 23, 2019

Mnogi vide Vladimira Gusinskog kao žrtvu - čovjeka prisiljenog zbog svojih liberalnih uvjerenja i snage da se suprotstavi Vladimiru Putinu i njegovim pristašama. Ali drugi vjeruju da je to daleko od istine. Neki kažu da je Gusinski još uvijek "dobrodošao" u Kremlju - doista je od ovog "ugodnog aranžmana" zaradio stotine milijuna dolara, piše Phillip Braund.

Gusinski i bivši poslovni partner Konstantin Kagalovsky nedavno su se sukobili na Višem sudu u Londonu u sporu oko ukrajinske televizije, TVi.

Nakon saslušanja, Kagalovsky je rekao: "Svi misle da je Guska - kao što je poznato - uplašen čovjek u bijegu iz Kremlja.

"Pa, ništa ne može biti dalje od istine.

"Ima dogovor s Kremljom - nečim što mi se hvalio - to mu je omogućilo da godinama stvara bogatstvo u opskrbi televizijskih programa ruskim stanicama.

"Nikad mi nije dosadio pričati o svom posebnom dogovoru s Kremljom.

"Tko je potpisao ugovor i kako je to značilo da će morati ostati podalje od politike.

"Nazvao je to svojim sporazumom s 'moskovskom stranom' i rekao da su ga potpisale Ruska Federacija, Gazprom i Gazprom Media.

"I, kad god je govorio o Putinu, rijetko ga je zvao po imenu - obično je to bio" Veliki šef i Veliki šef ".

"Inzistirao je da ima poseban odnos s Moskvom, ali nisam baš siguran.

"Mislim da su ga udarili i igrali su ga.

„Za javnost Gusinski je politička žrtva i Putinov neprijatelj.

"Međutim, tipična je praksa KGB-a da otvorenog neprijatelja pretvori u skrivenog agenta utjecaja.

"Sjećam se da mi je govorio da je prije spavanja noću pisao o popisu ljudi koje je mrzio i držao ga kraj kreveta.

"Iznenadili biste se tko je na njegovom popisu."

Nakon što je ispao s novoinstaliranim predsjednikom Putinom, Gusinski je napustio Rusiju u 2000-u.

Bio je zloglasan u zloglasnom zatvoru Butyrka u središnjoj Moskvi, pod optužbom za "ilegalnu privatizaciju", kada mu je ministar za tisak Mihail Lesin prišao da proda kompaniju "Media Most" Gazpromu.

Zauzvrat, Lesin je obećao Gusinskom da će zatvoriti slučaj protiv njega.

Gusinski se složio i tri dana kasnije bio je oslobođen, a zemlju je napustio u Španjolsku.

Prvo, preko španjolskih sudova Rusi su uspješno uhitili Gusinskog, ali kasniji pokušaji izručenja nisu uspjeli.

Do trenutka kada su ga Rusi ponovo pitali on je pobjegao u Izrael.

Kasnije je Gusinski dobio španjolsku putovnicu izjavljujući da je sefardski židov - sefardi znači španjolski ili latinoamerički.

Ima i izraelsku putovnicu i trenutno živi u švicarskom St Moritzu.

Dvije godine kasnije, dok je sada nazvani Gazprom-Media kupovao konačni udio u svojim kanalima, Gusinski je postigao još jedan sporazum s Kremljom - pakt za koji je šutnuo da ga je Putin potvrdio.

Gusinsky bi to nazvao "neraskidivim sporazumom" - sporazumom koji će mu garantirati beskrajne provizije i novac za svoje drame.

S druge strane, ugovor je također spriječio Gusinskog da iskoristi odluku koju je u njegovu korist donio Europski sud za ljudska prava u Strasbourgu.

ECHR je odlučio da [Gusinsky] može progoniti Gazpromovu inozemnu imovinu u građanskoj parnici.

Kaže se da je "cinično" koristio presudu za otvaranje pregovora s Kremljom.

Sa svojim "neraskidivim sporazumom" čvrsto u džepu, Gusinsky je novo distribucijsko poduzeće (NMDC) proizveo više od 3,000 originalnih epizoda i pokupio niz nagrada usput.

Mnogi su programi čvrsti favoriti kod ruskih gledatelja - "Agent nacionalne sigurnosti", "Rat policajaca", "Tajne istrage" svi su dosegli milijune publike.

Sve u svemu, navodi se da tvrtke Gusinsky isporučuju 13% sadržaja za rusku televiziju.

Međutim, poznati ugledni novinari Ilya Rozhdestvensky i Roman Badanin, pišući za Proekt [Project] Media, otkrili su činjenicu da je producent sadržaja Panorama napravio svaku emisiju "Tajne istrage" u iznosu od oko $ 125,000.

No, ruski TV kanali kupovali su ih po dvostruko većoj cijeni - čineći Gusinskyjev medijski profit od više od 500 milijuna dolara od 2000-a.

A neki ljudi sugeriraju, s obzirom na njegov ruski "agent za utjecaj" u inozemstvu, da bi Gusinsky trebao biti registriran u Americi prema Zakonu o registraciji stranih agenata (FARA).

FARA je uvedena u 1940 kako bi zaustavila širenje nacističke propagande u SAD-u.

U jednom trenutku sovjetske novinske agencije TASS i novine "Izvestia" i "Pravda" registrirane su kao agenti.

Radiotelevizija Russia Today bila je registrirana, ali je tražila izuzeće.

Nerado je otkrivao svoje financije, članove odbora i demonstrirao dokaze o uređivačkoj neovisnosti.

Sada se registrirala.

Otkako je FARA predstavljena 221, ruske su tvrtke registrirane kao strane vladine agencije.

© Mediji za pse Daisy

Komentari

Facebook komentari

Oznake: , , , , , , , , ,

Kategorija: Naslovna stranica, Zločin, Politika, Rusija

Komentari su zatvoreni.