Al Jazeera je pod vatrom zbog ponovnog promicanja #Antisemitskog sadržaja

| Neka 20, 2019

Al Jazeera je prisiljena izbrisati videozapis u kojem se tvrdi da su Židovi "iskorištavali holokaust" i da je Izrael "najveći korisnik genocida". Videozapis, koji je objavio njegov online arapski kanal "AJ +", uklonjen je tek nakon što je na mreži dobio odgovor na bijes i gnjev, piše Louis Auge.

Antisemitski sadržaj sugerirao je da je židovska zajednica imala pristup "financijskim sredstvima [i] medijskim institucijama", što je značilo da "može staviti posebnu pozornost" na patnju Židova, te je tvrdio da su "odštete koje je Izrael primio" nakon Holokausta.

Al Jazeera je uklonila videozapis i izdala kratku izjavu u kojoj tvrdi da je videozapis "prekršio uređivačke standarde mreže", ali ne pruža jaču osudu. Dva novinara uključena u proizvodnju sadržaja također su suspendirana, navodi mreža.

Mnogi komentatori i online korisnici brzo su istaknuli da ovo nije prvi put da katarska državna mreža objavljuje antisemitski ili ekstremistički sadržaj. Umjesto jednokratnog, primijetili su, ovaj najnoviji incident samo je još jedna epizoda u dugotrajnom nizu upitnog i ekstremističkog sadržaja koji emitira arapski kanal Al Jazeere.

Glasnogovornik izraelskog ministarstva vanjskih poslova Emmanuel Nahshon izjavio je kako video predstavlja "najgoru vrstu pogubnog zla" i dodao da "Al Jazeera tako ispire mlade ljude u arapskom svijetu i održava mržnju prema Izraelu i Židovima." Netanyahu je Al Jazeeru nazvao "poticajnom propagandnom mašinom". Na Twitteru brojni korisnici, uključujući sina američkog predsjednika Donalda Trumpa, Donald Trump Jr, pozvao Facebook da zabrani AJ + za "otvoreno objavljivanje videa poricanja holokausta".

Od brisanja videa, također je izašlo na vidjelo da je jedan od novinara uključenih u videozapis, Marah Elwadia, objavio antisemitske tweetove već 2012. Jedan od tih tweetova sadržavao je hashtag "#fuckjews".

Ovo otkriće dodatno je dovelo u pitanje "uredničke standarde" kanala. Da je videozapis izbrisan tek nakon što je društveni mediji izazvali još više nagađanja o tome što to znače ti "standardi".

Mnogi su korisnici također izrazili zabrinutost u pogledu načina na koji je video mogao proći kroz slojeve uredničkog nadzora, bez ozbiljnih zabrinutosti o očito antisemitskom sadržaju koji je sadržavao.

Ti su uređivački standardi prije bili ozbiljno postavljeni. U 2009-u, svećenik muslimanskog bratstva Yusuf al-Qaradawi prikazan je u Al Jazeeri hvaleći Hitlera što je počinio holokaust. Isti je svećenik prošlog tjedna otkrio da je napisao uvod za aplikaciju "Euro Fatwa", koja je sadržavala antisemitski jezik i kasnije zabranio Google za kršenje smjernica o govoru mržnje i uvredljivim sadržajima.

U novije vrijeme, u 2017-u, engleski Al Jazeera kanal tweetao je, a zatim izbrisao, antisemitski crtić koji je navodio židovsku zavjeru za negiranje klimatskih promjena.

Posljednji incident dogodio se u vrijeme rastuće zabrinutosti u svezi s državnim novostima koje djeluju na Zapadu. Ujedinjeno Kraljevstvo zabranjen Iranski Press TV zbog zabrinutosti da su se njegove uredničke odluke donosile u Teheranu, a ne u Londonu; i bilo je izvijestio da je Press TV sada zatvoren na Googleovim platformama, uključujući YouTube i Gmail.

Britanski regulator medija, Ofcom, također potvrđen ovog mjeseca provodi istragu o Kineskoj globalnoj televizijskoj mreži (CGTN), međunarodnom kanalu za vijesti Kineske središnje televizije (CCTV), koji bi mogao vidjeti kako se susreće sa sličnom sudbinom kao što je Press TV.

Ostaje da se vidi hoće li ovaj najnoviji primjer antisemitizma koji je javno objavio Al Jazeera potaknuti istrage i obnoviti pozive britanskih i europskih čelnika da poduzmu mjere protiv tog kanala.

Komentari

Facebook komentari

Oznake: , , , , , , , , , , , , ,

Kategorija: Naslovna stranica, Politika, Religija

Komentari su zatvoreni.